Adviseur Vitaliteit & Inzetbaarbaarheid

Adviseur Vitaliteit & Inzetbaarbaarheid
(Voorlopige indeling schaal 50, 24 uur per week)

Ben jij een adviseur die leidinggevenden helpt om medewerkers en teams vitaal en inzetbaar te houden? En ben jij graag de schakel tussen medewerkers en een gezonde & inspirerende werkomgeving? Weet jij alle ins en outs van het verzuimproces? Wil jij echt impact maken?
Ga dan aan bij ons de slag als Adviseur Vitaliteit & Inzetbaarheid!

Je komt terecht in een leuk HR(D) team dat volop in beweging is. Als Adviseur Vitaliteit & Inzetbaarheid ben je verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van leidinggevenden en medewerkers op het gebied van verzuim, preventie, duurzame inzetbaarheid en re-integratie. Dankzij jouw doortastendheid en adviezen, speel jij een cruciale rol in deze processen. Daarnaast draag je bij aan het ontwikkelen en implementeren van beleid en projecten om de vitaliteit en inzetbaarheid verder te verhogen en verzuim terug te dringen. Een belangrijk project waarin jij het voortouw gaat nemen, is de inrichting van het verzuimproces in onze AFAS omgeving.

Over de functie:

  • Je levert een bijdrage aan beleidsontwikkeling op het gebied van duurzame inzetbaarheid, preventie, vitaliteit, verzuim en re-integratie
  • Je bent initiator en het aanspreekpunt voor projecten die bijdragen aan de persoonlijke vitaliteit, veiligheid en gezondheid van medewerkers zoals workshops, MKSA en je bent voorzitter van de werkgroep ergocoaches (til en transfer)
  • Je levert een bijdrage aan het digitaliseren en optimaliseren van het verzuimproces binnen onze AFAS omgeving
  • Je ondersteunt en adviseert leidinggevenden bij ziekteverzuimbegeleiding en re-integratie
  • Je hebt regelmatig overleg over voortgang en afstemming verzuimproces met leidinggevenden en/of de arbodienst
  • Je begeleidt individuele medewerkers bij re-integratietrajecten
  • Je stelt ziekteverzuimrapportages op, signaleert trends en maakt analyses van verzuimgegevens
  • Je stelt rapportages op met managementinformatie over re-integratietrajecten

Wat vragen wij van jou?

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding aangevuld met een cursus op het gebied van casemanagement, verzuim en re-integratie is een pré
  • Uitgebreide kennis over de wet- en regelgeving omtrent verzuim
  • Kennis van het personeelsinformatiesysteem AFAS is een pré
  • Je bent sociaal, alert en betrokken. Samen werk je aan het beste resultaat
  • Mensgericht, sterk op de inhoud en scherp op het proces

Wat kunnnen we voor jou betekenen?

  • Je stapt dit avontuur in voor de duur van in ieder geval één jaar, met uitzicht op een vast dienstverband
  • Een uitdagende baan voor 24 uur per week
  • Een salaris van maximaal € 4.264,- bruto per maand op basis van een 36-urige werkweek (voorlopige indeling FWG 50, CAO VVT)
  • Aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden conform CAO VVT (o.a. bedrijfsfitness, fietsplan, 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering)
  • Flexibele werktijden en dagen

En verder..
Door onze eigen keuken wordt er dagelijks kosteloos verse soep bereid voor al onze medewerkers. Wat ook zeker niet mag missen is onze jaarlijkse kerstborrel en Vughterstede themafeest tijdens de Dag van de Zorg. Dit themafeest staat garant voor een heerlijk feestelijke avond met collega’s.

Vughterstede in het kort:
We zijn een woon- en zorgorganisatie voor ouderen. Om er ook in de toekomst voor ouderen te kunnen zijn, kijken we kritisch naar ons eigen handelen en dat van elkaar. We werken samen met de ouderen, hun naasten, vrijwilligers en onze medewerkers. We benutten ieders talenten en doen het echt samen. Zo heeft ieder een eigen rol, met de oudere aan het roer. Met als bestemming: een goed leven in een fijne omgeving!

Vughterstede is heel erg verbonden met de Vughtse gemeenschap. We hebben twee locaties: Huize Elisabeth en Woonzorgcentrum Theresia. Daarnaast verhuren we meer dan 200 seniorenwoningen rondom deze locaties. We zorgen voor mensen thuis en in onze huizen. We zetten ons met meer dan 400 collega’s en 300 vrijwilligers in voor onze ouderen.

Enthousiast geworden?

Wij komen graag met jou in gesprek! Dan ontvangen wij graag jouw motivatie / CV vóór 20 januari 2024. Gebruik hiervoor de button ‘solliciteren’.

Heb je eerst nog vragen?
Bel of mail ons gerust! Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Dis Kusters (Manager HR) via nummer 073-658 11 99 of via personeelszaken@vughterstede.nl 

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.